Άξονας Β - Σιδηροδρομικό Δίκτυο ΠΑΘΕ/Π & Πολυτροπικές Μεταφορές Περιφερειών Αμιγούς στόχου Σύγκλισης

Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο και κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη (MIS 216767)

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 27 χλμ., στο τμήμα Ροδοδάφνη (Αίγιο) - Ρίο της γραμμής Αθήνας - Πάτρας, με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση. Περιλαμβάνει επίσης την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Ρίο, μήκους 71χλμ. 
Η νέα γραμμή αρχίζει στην περιοχή της Ροδοδάφνης, μετά τον σταθμό Αιγίου, και τελειώνει στην περιοχή του Ρίου (μετά τη στάση του Ρίου), όπου η νέα χάραξη θα συναρμόζεται με την υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Περιλαμβάνονται σημαντικά τεχνικά έργα:

  • Σήραγγα Παναγοπούλας διπλού κλάδου, μήκους 4.800 μέτρων έκαστος, 
  • Εννέα σιδηροδρομικές γέφυρρες, 
  • Τρεις οδικές γέφυρες
  • 33 ανισόπεδες διαβάσεις
  • Επτά σιδηροδρομικές στάσεις )Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου και Ρίου)
  • Παράπλευρη οδοποιία
  • Αποκαταστάσεις δικτύων κοινής ωφελείας 
  • Αρχαιολογικές ανασκαφικές έρευνες

Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοφτό – Ροδοδάφνη (MIS 377755)

Tο έργο αφορά στην κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, μήκους 16 χλμ. περίπου, στο τμήμα από Διακοφτό έως και λίγο μετά (περίπου 1,5 χλμ) την έξοδο της σήραγγας Αιγίου (περιοχή Ροδοδάφνης). Το έργο συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό της γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας.